SEO (Search Engine Optimization) tzw. pozycjonowanie stron, jest usługą mającą na celu promowanie stron internetowych, a tym samym, utrzymywanie ich na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

SEM (Search Engine Marketing). Są to na ogół działania podjęte w związku z marketingiem internetowym.

Czytaj więcej: SEO i SEM

Wyszukiwarki internetoweKoszt pozycjonowania witryny internetowej, uzależniony jest m.in. od:

  • struktury strony /czasem konieczności jej przebudowy/
  • konkurencyjności pozycjonowanych słów/fraz
  • ilości słów/fraz kluczowych
  • wieku domeny
  • oczekiwań klienta dotyczących wysokości pozycji
Czytaj więcej: Koszty pozycjonowania

Pozycjonowanie stron jest to szereg procesów, mających na celu maksymalne promowanie określonych treści. Efektem tych działań jest wyświetlenie jej w najwyższych pozycjach w najważniejszych wyszukiwarkach tj: Google, Onet, Interia, WP.

Statystyki odwiedzania serwisów internetowych pokazują wyraźnie, iż osoby zainteresowane najchętniej klikają w adresy internetowe wyświetlone na pierwszej stronie wyszukiwarki (czyli tzw. TOP10). Z dużo mniejszym zapałem odwiedzają strony w pozycjach 11-20 a kolejne już bardzo rzadko.

Czytaj więcej: Baza wiedzy

Przedstawiamy Państwu ranking silników wyszukiwarek z listopada 2013 roku. Należy pamiętać, iż popularność wyszukiwarki Google ma charakter zwyżkowy.

Ranking wyszukiwarek

  • Google 94,95%
  • Yahoo 1,94%
  • MSN 1,88%
  • NetSprint 0,54%